pondelok 23. januára 2017

Francúzsky život

Vždy bolo mojim veľkým snom bývať a študovať vo Francúzsku. Už počas strednej som snívala o parížskej univerzite- Sorbonne, no podmienky by boli veľmi náročné a tak som sa uspokojila s myšlienkou ísť na Erasmus. 
Keďže odbor, ktorý študujem sa týka prevažne francúzštiny, tak už v prvom ročníku bakalárskeho štúdia som sa rozhodla podať si prihlášku na túto mobilitu. A nebola som sama. Takmer všetky spolužiačky ( je nás 8 :D) sme sa rozhodli pre tento krok. Motivácia bola veľká. Na školách často chýba autentickosť daného jazyka a preto sme vedeli, že je nutné vycestovať pokiaľ chceme, aby sa naša francúzština zlepšila a zautomatizovala. 





Voľba mesta bola veľmi náročná, keďže univerzita často ponúka široký výber partnerských škôl, no vedela som, ktoré mestá vylúčim. Ako som skôr spomínala, tak mojou srdcovkou bol Paríž, no v čase výberu som nad ním ani neuvažovala kvôli všetkým udalostiam, ktoré sa stali. A som veľmi rada, že som si vybrala úplne iné mesto. Mojím prechodným domovom bol Clermont- Ferrand v regióne Auvergne. Mestečko má prekrásnu architektúru z čierneho kameňa, ktorá ma zaujala už pri prezeraní na Google maps a zároveň je veľké asi ako Prešov, takže sa tu cítim bezpečnejšie.


 Kultúra, ktorou Francúzsko dýcha je nádherná. Zo skúseností, ktoré som tu získala môžem povedať, že ľudia sú tu otvorenejší a ochotnejší, no zároveň na všetko frflú. Čo mi však robilo problémy, bolo „prepnutie“ sa na francúzske rozmýšľanie. Štýl výučby je mnohokrát rozdielny a Francúzi preferujú rozoberať témy do úplných detailov. Aj ich hodnotenie je veľmi prísne a nefunguje u nich tak ako u nás teda stupnica od A po FX, ale bodové hodnotenie vždy s maximálnou hodnotou 20 bodov, ktorú však nie je možné dosiahnuť :D. Sama som zvedavá na skúškové obdobie, pretože vo Francúzsku sú vyčlenené len 2 týždne a žiadne ďalšie opravné termíny tu nefungujú, takže ak niekto zo skúšky neuspeje tak si ju opakuje až v júni. Verím teda, že to nebude môj prípad. 




Ak ste sa dočítali až tuto, tak by som vám určite chcela povedať, že ak máte možnosť vycestovať cez túto mobilitu, tak určite neváhajte, pretože skúsenosti, ktoré získate vám nikto nevezme. Najviac oceňujem to, že som mohla stretnúť toľko zaujímavých ľudí rôznych etnicít a vierovyznaní a takto sme sa vzájomne kultúrne obohatili. 
Čo je plusom, je finančná podpora od EÚ, ktorá pokryje väčšinu ak nie aj všetky výdavky. Takže ak ešte stále váhate, verte, že by ste ľutovali, ak by ste sa pre Erasmus nerozhodli. 
Rozhodne najväčším pozitívom je to, že ste nútení rozprávať cudzím jazykom a to, čomu by ste na Slovensku venovali aj niekoľko rokov dokážete v zahraničí načerpať za jeden semester. Jediné negatívum je administrácia a všetky papierovačky. Všetko však závisí od využívania príležitostí a snahy a chute sa vzdelávať. 
Ak sa teda pre túto mobilitu Erasmus rozhodnete, tak Vám prajem BONNE CHANCE! ( Veľa šťastia! )

Kristína Balíková Disko

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára